mandag 29. september 2008

Mye lesing i vg3






Nå har det gått noen uker siden vi begynte å blogge. Mitt første innlegg var om det kommende særemne. Nå har jeg bestemt meg for hva jeg skal gjøre. Skal lese tre bøker med samme tema. Temaet er kvinners stilling på 1800-tallet. En av bøkene jeg skal lese, Stolthet og fordom, er skrevet av yndlingsforfatteren min, Jane Austen. Så blir litt spennende å komme i gang med prosjektet! Jeg skal også lese Jenny, av Sigrid Unset, og Forrådt av Amalie Skram. Problemstillingen min er: -Kvinner på 1800-tallet giftet seg som oftest for fornuft fremfor kjærlighet. Kvinner på 1800-tallet giftet seg som oftest for fornuft fremfor kjærlighet. Hva var årsaken til det? Var det noe annerledes/verre for de kvinnene som ikke fulgte samfunnets normer om giftermål? Kan jo hende jeg endrer den etterhvert, men hittil er jeg veldig fornøyd med den. Nå er det høstferie også:D Så da skal vi lese den siste revejakten i norsken, og jeg er godt i gang allerede! Så blir en del lesing dette året:P Men lesing gir kunnskap, så det er vel bare bra;)

=D

Ingen kommentarer: